Nuffnang Adds

November 24, 2010

gila lobak

dulu kan kalu sebut jer lobak kan sah2 la wat muka cam x sudi nak makan...kalu mak masak nasi goreng ke kan, sanggup la terkial2 asingkan lobaknya...

pastu bila dah kawin, en.husband suka sgt order air carrot susu kalu gi makan kt luar...ade la rasa sket tp still xleh terima la tekak tuh...

pastukan bila dah de hobby aka part-time job baking2 ni kan, teringin sgt nak tau camne buat kek lobak yg kalu dulu2 mak kata kt kg tu kan sape yg reti buat tu kan, cam terror sgt...kirenye kembang kempis la lobang idong bile dpt buat kek tu n of coz la kene puji kesedapannya...

makanya utk pertama kalinya sempena besday en.husband, aku amik cuti kasi bikin special kek lobak ngan topping cream cheese...sementara tunggu husband balik dr keje (nak wat surprise) punyelah dah terliur mana taknya bau semerbak satu rumah...n aku pon join skali ngan makcik kg yg kembang kempis lobang idong kene puji kek lobak aku sedap aka marbeles...hahahaha gumbira....

sejak merasa kek lobak tu kan, maka bermula la episod gila lobak aku...minum pagi pon bantai carrot susu...sengal betul...

gambar bawah ni, kek lobak yg aku bikin 1st time utk order...sbnrnya ni kire tolong kawan aku yg kebetulan order byk...kek bawah ni ikut resepi kwn aku mummysaraamani (siap ade kelas nak wat kek ni) ... testimoni dr customer tu kek sedap...lega aku..yela kang kalu x sedap nama kwn gak yg busuk kan..rosak bisnes org...ish ish ish x sanggup aku...

Kek Lobak Walnut + topping Cream Cheese (+-1kg) = RM40.00

1 comment: